Turistická trasa okolo Červenohorského sedla přes Kamenné okno

Chata-Loucna.cz » Aktivity na horách » Turistické trasy » Okolo Červenohorského sedla přes Kamenné okno

Délka: 16,2 km
Obtížnost: středně náročná
Okruh: ANO
Značení: značená

Trasu začínáme z Červenohorského sedla. Po červené turistické značce směřujeme na rozcestí Bílý sloup, kde odbočíme na žlutou turistickou značku. Žlutá nás povede přes Červenou horu ke skalnímu útvaru zvanému Kamenné okno, kde odbočíme na zelenou turistickou značku směr Točník a rozcestí Pod Točníkem. Tady odbočíme na modrou turistickou značku se směrem do Filipovic, kde se napojíme na žlutou turistickou značku. Kousek půjdeme po silnici na Jeseník a potom odbočíme na lesní cestu směr Drátovna. Dále stoupáme k Mariinu prameni, skalám na Jeřábu a místu zvanému Pekárka. Z tohoto místa klesáme sjezdovkami zpět na naše výchozí místo.

Dist. Lokalita Výška Značení Popis
0,0 Červenohorské sedlo 1018 m n.m. zn_cervena zn_zelena_pres Křižovatka turistických tras
Jedno z nejvýznamnějších turistických, lyžařských a rekreačních středisek oblasti Hrubého Jeseníku. Roku 1935 zde byla Klubem českých turistů zbudována turistická chata, sloužící dodnes. Na sedle se nachází několik lyžařských vleků. Je zde také hlavní sídlo Horské služby. Sedlo je východiskem pro množství výletů do této oblasti
2,2 Bílý sloup 1163 m n.m. zn_zluta Křižovatka se tt_zelena a zn_zluta tur. trasou
3,3 Červená hora 1273 m n.m. tt_zelena zn_zluta Křižovatka se tt_zelena turistickou trasou
Z vrcholu Červené hory je báječný výhled na hřebeny Jeseníků a na Jesenicko. Oblast vrcholu je porostlá klečí. Na jeho západním svahu se nachází poutní místo Vřesová studánka. Na úpatí hory je tzv. Sněžná kotlina, někdejší kar ledovce.
4,0 U Kamenného okna 1207 m n.m. tt_zelena Rozcestí se zn_zluta turistickou trasou
Kamenné okno je osamělý skalní útvar s nepravou skalní bránou.
4,7 Točník 1143 m n.m. tt_zelena Ze skály Točníku jsou krásně vidět lázně Jeseník, rozhledna na Zlatém Chlumu, pásmo Orlíku až po Videlské sedlo a zcela vpravo zahlédnete televizní věž Pradědu.
7,1 Pod Točníkem 677 m n.m. tt_modra Křižovatka s tt_modra turistickou trasou
8,9 Filipovice 658 m n.m. zn_zluta Křižovatka se zn_zluta tur. trasou, silnice
9,9 Drátovna 599 m n.m. zn_cyklo zn_zluta
11,2 Mariin pramen 700 m n.m. zn_cyklo zn_zluta Mariin pramen se nachází v nadmořské výšce 700 m n. m. Naleznete zde vydatnou studánku, která osvěží po náročné cestě.
16,2 Červenohorské sedlo 1018 m n.m.

Provozovatel

Manželé Novákovi
Rejhotice 158
788 11 Loučná nad Desnou
GPS: 50°05'04.9"N 17°05'27.7"E
Mapa
Pro zvyšování vaší spokojenosti využívá náš web soubory cookies, které slouží k měření funkčnosti a poskytování služeb. Používáním webu souhlasíte s využíváním cookies. OK